AG Drive Review (iPad Mini Retina): Ganska kul, men absolut inte …

0 Shares

Spelet AG Drive fick oss lite upphetsade, eftersom det verkade se ut och kännas lite som F-Zero och Wipeout, två rymdskeppsracingklassiker. Tja, det här spelet är inte dyrt och vi spenderade $ 5 på det, men i slutändan var det inte precis Wipeout -klonen vi hoppades på.

20150308_164726000_iOS

Detta futuristiska racingspel har en ganska stor karta, formad som en bikupa. Det finns 3 fartyg tillgängliga här, var och en med en speciell förmåga, som turbo eller ett elektriskt fält som påverkar andra fartyg runt. Du kan uppgradera varje fartygs motor, kontroller, turbin och mer, spendera den valuta du får efter varje tävling du vinner. Du kan ändra fartygens färger och du får 3 liv i varje tävling.

Om du ramlar av banan går ett liv förlorat. Tänk på att det inte finns några attacker att samla här, som i Wipeout, men du får boostkuddar. Vapen är endast tillgängliga som speciella attacker utlösta av ett eller två av fartygen. Bakgrundsmusiken avser den elektroniska genren, men den är ganska generisk, om du frågar mig. Bristen på vapen är ett problem här och banorna utan gränser är också problematiska, även om jag har sett mycket mer komplicerade mönster i Wipeout.

20150308_165123000_iOS

Tävlingar är indelade i tidskörningar, cuper, elimineringslopp, enkellopp och hastighetsrekord, samt dueller. Du kan luta eller röra för att styra fartyget och jag tyckte att spåren var lite repetitiva här, utan för mycket variation. Grafiken ser bra ut, spelet är roligt att spela, men återspelningsförmågan är inte den bästa i världen, eftersom du efter ungefär 10 eller 15 tävlingar ganska mycket har tröttnat på huvuddelen av spelets erfarenhet.

Vi ger den en 8 av 10 och du kan ladda ner den här.