Age of Empires Castle Siege Review (ASUS Transformer Book T100 Chi): …

0 Shares

Jag glömde faktiskt att det fanns en ny Age of Empires -titel där ute, än mindre en freemium -titel, så jag tyckte att det var dags att testa den medan jag testade ASUS Transformer Book T100 Chi. Tja, Castle Siege är tillgängligt i Windows Store här och det gick perfekt på Windows 8.1 -skiffer, men det är tyvärr inte ett så perfekt spel.

slott 1

Denna titel kommer från Microsoft och en tredjepartspartner och är en basbyggare med relativt snabb strid, implementerad ungefär som i Clash of Clans. Den enda skillnaden är att du faktiskt kan styra dina enheter den här gången och flytta runt dem. Utvecklingen av epoker är långsam och det är den typ av spel som måste spelas några dagar tills du känner att du har avancerat till och med lite.

I grund och botten gör du att du uppgraderar din behållning, så långt jag såg. Detta anses vara mobilversionen av Age of Empires 2/ Age of Kings och låter dig spela som en av de 6 civilisationerna, som inkluderar britter, franker, Kievan Rus, Teutonic, Saracens och Byzantines. Var och en har sina egna hjältar och sina egna strider. Det finns ett kampanjläge här, med kända belägringar och avsked, som Aleph eller Thesallonic.

slott 2

Combat tar 5 minuter i PvP -läge, eftersom du också har det. Resurser som samlats in här är mat och virke till en början, sedan finns det också sten. Med dem kan du bygga nya byggnader, defensiva strukturer, en mur, soldater och ballistor. Du kan kasta andra baser och få mat och virke, vilket är vad du kommer att göra hela tiden, eftersom din gård och kvarn är väldigt långsamma att producera resurser.

slott 6

Uppgraderingar varar också för alltid, men du kan påskynda dem genom att spendera lite guld och med “lite” menar jag massor. Grafiken är ganska bra, med mycket fina detaljer, som grisar som undrar runt en gård, eller armborstsoldater som bråkar runt kasernen. Byggnader är också snyggt ritade och färgerna är levande. Ändå är den historiska noggrannheten inte precis här, eftersom kända citadeller är förenklade.

Grafiken är också lite mer tecknad än förväntat. Sammantaget är detta inte den AoE jag växte upp med och även om det är roligt på sitt eget sätt och kanske till och med beroendeframkallande, kommer vi att fila det under ”Clash of clans clone with a few extras”. Vi ger den 7,5 av 10.

slott 5

slott 4