Dungeon Hunter 5 Review (ASUS Transformer Book T100 Chi): Roligt att …

0 Shares

Dungeon Hunter 5 lanserades för några månader sedan, men jag fick aldrig riktigt spela det, förutom en eller två nivåer på min iPad. Nu försökte jag spelet igen, den här gången spelade jag det på ASUS Transformer Book T100 Chi. Det här är en free titel, som du förresten kan hitta i Windows Store.

Skärmdump.428664.1000004

Vi har att göra med en action -RPG, lanserad av Gameloft och denna titel kräver att internetanslutningen alltid är på, så vitt jag vet. Du kan nivå upp din spelare, smälta utrustning och hantera elementals. Berättelsen är väldigt lätt här och jag visste inte exakt vad jag gick in på. Jag måste överlämna det till Gameloft, skämten i karaktärerna är ganska rolig. Du kan få byte medan du spelar, bryta vaser och lådor och få mynt också.

De kommer att användas för att köpa föremål och nya redskap för din karaktär. På tal om att när du väl börjar spela behöver du inte välja en teckenklass, utan snarare ett vapen, som avgör vilken typ av karaktär du använder. När det gäller kontrollerna kommer du att använda en virtuell tumstick för att flytta karaktären och trycka på attackknappar och speciella attackknappar placerade på höger sida av skärmen.

Skärmdump.428664.1000001

Detta är inte ett öppet världsspel som Dungeon Hunter 4, utan snarare en uppdelning i nivåer. Du kommer att gå från fängelsehålan till fängelsehålan och spela om dem alla med olika svårigheter. Dina karaktärer kommer att använda ett huvudvapen, som personal, spjut, svärd eller armborst, samt ett sekundärt vapen, som ett svärd. Precis som ett vanligt freemium innehåller detta spel ett energisystem, men det påverkade inte mitt spel särskilt mycket, eftersom det är ganska generöst.

Vi har en chatt i huvudstaden där du grupperar om och uppdrag kommer att utföras med hjälp av en sidekick, som kommer att väljas från en lista. Bortsett från kampanjläget finns det också en Stronghold, som låter dig möta andra spelare och deras minions. Du kan placera dina egna minions i ditt fäste, så att de kommer att slåss mot andra riktiga spelare.

Skärmdump.428664.1000000

Spelet är roligt att spela, men grafiken imponerade inte riktigt på mig, särskilt jämfört med utseendet på Dungeon Hunter 4. Den där hade enorma demoner, trollkarlar, coola explosioner och effekter, men den här har tjuvar och mer realistiska karaktärer och mindre glansiga och glänsande trollkarlar. Gameloft snålade lite på ögongodis här … Ändå finns det mycket innehåll och roligt att ha med spelet.

Vi ger den en 9 av 10.

Skärmdump.428664.100000

Skärmdump.428664.1000003